5 dôvodov prečo je dobré mať Google reklamu

Prázdny kruh s modrým okrajom

Na otázku, prečo je dobré mať Google reklamu existuje mnoho rôznych odpovedí a my vám prinášame 5 z nich, ktoré patria medzi tie najvýznamnejšie.

01

Schopnosť zobrazovať reklamy publiku, ktoré je pripravené na nákup

Môžete sa rozhodnúť, pre ktoré hľadané frázy sa vaše reklamy zobrazia. Ak zhromaždíte zoznam hľadaných výrazov, reklamy sa zobrazia používateľom, ktorí sú s najväčšou pravdepodobnosťou pripravení uskutočniť nákup alebo objednať službu.

Screenshot z Google vyhľadávania na výraz "modré šaty na stužkovú"

02

Schopnosť zobrazovať reklamy na presnom mieste

Môžete určiť geografické umiestnenie, kde sa má vaša reklama zobraziť. Môžete napríklad nastaviť, aby sa vaša reklama zobrazovala iba ľuďom, ktorí sa nachádzajú v požadovanom meste, regióne  či v požadovanom okruhu (napríklad 5 až 10 km od vašej spoločnosti).

Slepá mapa Slovenska

03

Flexibilita pri potrebe rýchlych zmien nastavení

V službe Google Ads môžete rýchlo meniť nastavenia. K dispozícii sú tiež flexibilné stratégie, ktoré vám umožnia umiestňovať reklamy s akýmkoľvek stanoveným rozpočtom.

04

Poplatok vám bude účtovaný, iba ak niekto klikne na vašu reklamu

Google používa reklamný model s platbou za kliknutie (PPC = pay per click), čo znamená, že platíte iba v prípade keď sa niekto o vašu reklamu zaujíma a klikne na ňu.

Cena za kliknutie na reklamu závisí od množstva vašej konkurencie, ktorá si platí reklamu na rovnaké slová či frázy a taktiež závisí od konečného skóre kvality – teda ako dobre máte reklamu vytvorenú a ako kvalitne máte prispôsobený obsah vašej webstránky.

Ak máte pevne stanovenú maximálnu sumu, ktorú ste ochotný zaplatiť, jednoducho ju zadáte do systému a Google tak bude môcť využiť iba rozpočet, ktorý ste nastavili.

05

Schopnosť sledovať výkon

Pomocou Google Ads môžete sledovať a analyzovať mnoho výkonnostných parametrov, napríklad koľko ľudí videlo vašu reklamu, koľko ľudí na ňu kliklo či počet dosiahnutých akcií na vašom webe. Monitorovaním toho, ako sa vašej reklame darí môžete rýchlo vykonávať potrebné zmeny a vylepšiť svoju reklamnú kampaň.

Príklad: Predstavte si, že ste majiteľom malého kvetinárstva a objednali ste si inzerciu na billboardoch. Tento typ reklamy nemožno sledovať a analyzovať pre jej zlepšenie. Budete investovať veľké prostriedky bez toho, aby ste vedeli, či sa vám investícia vypláca. So službou Google Ads môžete prestať zobrazovať reklamy kedykoľvek, ak zistíte, že nedosahujete požadované výsledky alebo naopak pridať financie práve tam odkiaľ k vám prichádza najviac obchodných príležitostí.

Graf z Google Analytics

Ak sa chcete dozvedieť o výhodách inzercie v Google Ads ešte viac, ozvite sa nám. Radi vám zodpovieme ďalšie otázky.

Tím Webify

Máte otázku?