Ako konkurovať veľkým značkám?

Kruh-krivky-2

Internet je miesto kde sa to dá!

Prečítajte si ako na to.

S internetom máte svet na dlani a platí to aj v prípade online predaja. Potrebujete však správne uchopiť nástroje a zvoliť správny prístup. Pozrime sa spolu na to, ako preraziť vo svete e-shopov a ako sa dá konkurovať veľkým značkám.

Dobrou správou je, že na úspech nepotrebujete desaťtisíce či stotisíce eur. V žiadnom prípade netvrdíme ani to, že sa stanete o niekoľko mesiacov firmou ako je napríklad Alza. Predsa je tu však spôsob ako jej konkurovať.

Dodržte tieto body a budete vedieť obstáť aj vedľa veľkých značiek.

1.) Urobte prieskum konkurencie a analýzu kľúčových slov

Nevymýšľajte znova koleso. Inšpirujte sa u vašej konkurencie. Ako prezentovať produkty? Aké použiť filtre? Aké použiť kategórie? Aké rôzne funkcie by mal mať e-shop? Toto všetko už riešila aj vaša konkurencia, preto pokojne siahnite po ich dobrých nápadoch. Pozor, nemyslíme tým však skopírovanie celého e-shopu.

Myslite na to, že vaša konkurencia robí aj chyby. Prieskum konkurencie môžete využiť aj tak, že si dáte pozor na to, čo majú oni spravené nesprávne a vy to môžete urobiť lepšie. Nájdite v tom svoju príležitosť ako získať výhodu.

Konkurenciu nájdete najlepšie vyhľadávaním vášho odvetvia a vašich produktov na Googli.

Screenshot z Google vyhľadávania na výraz "modré šaty na stužkovú"

Práve Google hrá kľúčovú úlohu v budúcom úspechu vašej firmy. Enormné počty ľudí denne vyhľadávajú na Googli a vy tam musíte byť. Či už plánujete platenú reklamu alebo sa spoliehate na prirodzené vyhľadávanie – budete potrebovať analýzu kľúčových slov.

Analýza kľúčových slov vám povie veľa o vašich zákazníkoch. Zistíte vďaka nej ako štrukturovať váš e-shop. Povie vám aké použiť kategórie a podkategórie, ako ich nazvať, ale aj ako ich zoradiť aby boli tie hľadanejšie viac dostupné. To isté platí pre vaše produkty a s tým spojené texty aby bol váš e-shop perfektne prispôsobený pre vyhľadávania zákazníkov. Bez tejto analýzy by ste stavali e-shop prakticky na slepo. Neviete ako na analýzu kľúčových slov? Napíšte nám a my vám radi pomôžeme.

Prečo je toto všetko dôležité? Na to aby ste sa vyrovnali svojej konkurencii, musíte ponúkať to čo oni a ešte o trochu viac. Prieskum konkurencie a analýza kľúčových slov vám dajú výborný pohľad na to ako má váš e-shop vyzerať a čo má obsahovať. Aj vy predsa známemu odporučíte vždy ten najlepší obchod v oblasti, ktorú hľadá. Google funguje rovnako. Preto buďte najlepší, nástroje máte k dispozícii.

2.) Pripravte kvalitný obsah e-shopu

Chcete mať úspech? Nekopírujte všetko od slova do slova. Samozrejme, že parametre produktu sú jasne dané a nemôžete ich meniť. Ku každému produktu či kategórii však môžete doplniť veľa originálneho obsahu, v ktorom sa môžete odlíšiť od konkurencie.

Predstavte si, že predávate autokozmetiku. Pridajte k produktom napríklad popisy a videá s návodmi na používanie. Ocenia to vaši zákazníci, ktorých zároveň lepšie presvedčíte aby si produkt kúpili. Okrem toho si zlepšíte svoju reputáciu z pohľadu Googlu, ktorý vás posunie zase o kúsok vyššie vo vyhľadávaní.

Kvalita a originalita fotografií tiež zaváži. Nikto nestojí o rozmazané obrázky, ktoré pôsobia nedôveryhodne. Najlepšie riešenie je urobiť si vlastné produktové fotky vďaka ktorým sa odlíšite od konkurencie, ktorá si produktové obrázky pravdepodobne stiahne od výrobcu.

Celý proces je síce časovo náročný no výsledok bude stáť za to.

3.) Optimalizujte reklamu

Typickým nástrojom predaja pre e-shopy je platená reklama v Google. To je presne miesto kde môžete konkurovať aj veľkým značkám.

Vysvetlime si princíp na konkrétnom príklade. Predstavte si, že predávate šampón na umývanie auta vy a zároveň aj Alza. Obe firmy sa teda uchádzate o zákazníkov, ktorí vyhľadávajú napríklad výraz „šampón na auto“. Na tomto produkte zarobíte pri predaji napríklad 3€, takže ani Alza si nemôže dovoliť za reklamu zaplatiť viac, lebo sa to jednoducho neoplatí.

Preto tento boj nie je o veľkosti peňaženky, ale o šikovnom nastavení a optimalizácii reklamy. Nie je to jednoduché a preto budete potrebovať buď veľa študovať, alebo sa obrátiť na pomoc odborníkov. Radi vám pomôžeme aj s Google reklamou, preto nám neváhajte napísať.

Tím Webify

Máte otázku?